WELKE HAARVERF ‘DEKT’ OP GRIJS HAAR?
Hallo allemaal, (-: Mijn vraag gaat niet direct over scheren, maar ik hoop erg dat ik hem hier toch mag stellen, want ik heb op het kappersprikbord geen duidelijke antwoorden gekregen. En die kan ik zelf ook niet vinden op internet. Ik heb al flink gezocht. En ik denk dat velen van jullie mijn probleem zullen herkennen.
1 KAPSEL
Ik ben een man van 40 jaar. Mijn haar is heel donkerblond en vooral bij de slapen heb ik veel witte haren in mijn haardos. Ik heb een wat kalende kruin. Mijn haar is bovenop drie centimeter lang en van achteren en opzij maar een halve centimeter lang. En in mijn nek is het maar twee millimeter lang.
2 ZELF VERVEN
Ik zoek een manier om zelf mijn witte haren te verven in mijn oorspronkelijke haarkleur. Want ik heb helaas geen geld om dit telkens door een kapper te laten doen. Ik wil het het liefst zo ?dekkend? mogelijk verven.
3 HENNA
Het liefst wil ik een Henna-verf gaan gebruiken, omdat ik denk dat die het minste kans geeft op gezondheidsproblemen. Maar ik wil geen liever geen rode gloed.
4 SEMI-PERMANENT DEKT NIET
Eventueel wil ik een semi-permanente haarverf gebruiken. Maar ik heb er één geprobeerd en die gaf zelfs na een uur intrekken nauwelijks kleuring aan mijn witte haren. En volgens de gebruiksaanwijzing hoeft hij slechts een half uur in te trekken. Dit is ?Poly Color kleurshampoo? van Schwarzkopf.
5 OPLOSSINGEN MET SEMI-PERMANENT
Mag ik die ?Poly Color kleurshampoo? ook bijvoorbeeld twaalf uur lang laten intrekken, of kan dat schadelijk zijn voor mijn gezondheid? Ik heb namelijk gezien dat dit middel wel een redelijke grijsdekking gaf, nadat ik het drie dagen lang liet intrekken op een afgeknipte haarlok.
Is er een semi-permanente haarverf die wèl goed werkt op witte haren?
En is er misschien een voorbehandeling, waardoor de witte haren beter verf opnemen?
6 PERMANENT
Een permanente haarverf gebruik ik liefst niet, omdat ik denk dat dat misschien ongezond kan zijn. Bovendien denk ik dat mijn huid dan misschien ook meekleurt. (?) Bijvoorbeeld op mijn kalende kruin.
7 WELK PRODUCT?
Welk product adviseren jullie mij? Alvast erg bedankt voor jullie reacties!
Karel Veldhoven