Jeuk na scheren

• Julia

Er zal vast wel een heel simpele verklaring voor zijn waar ik gewoon niet aan gedacht heb, maar dit is mijn probleem:

Als ik mijn benen heb geschoren krijg ik een dag of twee later heel erg last van jeuk. Deze jeuk zit overal op mijn onderbenen, nooit op mijn bovenbenen ookal heb ik daar ook geschoren, en het is het ergst onder m'n knieholtes.

Niets helpt, geen koelende zalfjes of water, ik gebruik wel scheerschuim en ik snij me nooit. Kan iemand me helpen?

• Ronald

Hallo Julia,

Hoe vaak scheer jij je benen?

Wat gebruik je na het scheren? Ik gebruik baby lotion (heel goedkope, een huismerk van een drogisterij keten) en heb eigenlijk nergens last van. Ik heb ook wel eens baby olie geprobeerd en dat is ook prima. Maar dat plakt wat meer, dus oppassen met je kleren die je daarna aantrekt.

Groetjes, Ronald

• smoothshaver

Dag Julia,

Wat voor scheerschuim en wat voor mesjes gebruik je dan?

Groet,

Theo

• Julia

Ik scheer alleen als ik een rokje aan wil ofzo, anders vind ik het niet nodig. Na het scheren gebruik ik niks, maar ik zou idd eens babylotion kunnen proberen. Ik gebruik een Gilette Venus mesje, dat vervang ik ook regelmatig (dat moet wat vaker omdat ik hem in de douche bewaar) en de scheerschuim die daar bij hoort. Maakt dat verschil dan?

• smoothshaver

Dag Julia,

Het mesje is goed.

Het zou inderdaad aan het scheerschuim kunnen liggen.

Babyolie kan een goed alternatief zijn.

Maar er is een nieuw type scheergel van Nivea (for men) Extreme Comfort.

Dat zou je ook eens kunnen proberen.

En na het scheren de huid goed afspoelen met koud water en daarna droogdeppen.

(niet wrijven). En dan talkpoeder erop doen en dat zachtjes inwrijven. Liefst mentholpoeder. Of een verzorgende bodylotion zonder alcohol.

Succes,

Theo

P.S. Mail me anders direct voor meer advies: th_verhoeven@hotmail.com

• Jolien

Daar heb ik ook last van…

kan er ook heel vaak niet door slapen. dus meestal is het nog even snel voor dat ik ga slapen me benen met koud water afspoelen en dan snel menthol poeder erop en dan hopen dat ik snel in slaap val anders komt de jeuk weer terug :/ echt balen.. ik hoop dat iemand een goede tip heeft.

• smoothshaver

Hoi Jolien,

Ik kan je misschien wel helpen.

Mail me eens of voeg me toe aan je msn.

Dan kunnen we een en ander eens bespreken en kijken waar de oplossing zit.

Kan namelijk allerlei oorzaken hebben en is bij iedereen anders.

Ik heb ruime ervaring met scheren en heb zelf vanalles geprobeerd om ervaring op te doen.

th_verhoeven@hotmail.com

Groetjes en succes,

Theo