Iedereen die denkt dat Tessa een faker is, meld je hier!

• Annie

Hallo allemaal.

Als ik hier zo ongeveer alle berichten van Tessa van Vliet lees denk ik, mens waarom begin je hieraan als haar hele verhaal niet eens klopt. Ben ik de enige die dat denkt?

• P

Ach Annie, ik denk dat het allemaal een storm in een glas water is. ‘Tessa’ heeft mij al laten weten nooit meer op deze site te verschijnen. Denk dat ze/hij erg geschrokken is van het

kritisch leesvermogen van een aantal van ons (Hs). Je moet natuurlijk wel de tijdzones in de gaten houden als je op elk onmogelijk uur van de dag vanuit Australië postings plaatst! Om maar wat te noemen. Dus reageren op haar oproep hieronder heeft niet veel zin.

…maar wie is Annie eigenlijk :-) ?

Groeten,

P

• Annie

t kan wel zijn, maar je moet ook denken, australie en nederland verschillen 9 uur qua tijd. dus als zij/hij of wat het ook is, kan geen bericht plaatsen om 1 of 2 uur smiddags, tenzij ze heel lang opblijft of heel vroeg opstaat.

lees het bericht maar waarin ze laat weten dat ze is kaalgeschoren. Ze zei dat ze op vakantie WAS in australie. de volgende dag blijkt ze het vliegtuig gemist te hebben. ik denk dat jij tessa van vliet speelt als personage. ze/hij is gewoon geschrokken van de berichten van iemand die zegt dat zij/hij een faker is. check al haar berichten, en maak dan jou conclusie en plaats die hier.

ik weet zeker dat veel mensen mij gelijk kunnen geven!

groet

Annie

en ik ben echt, en geen faker. ik ga me trouwens ook niet laten kaalscheren of opscheren, kort haar past niet bij vrouwen en kaal al helemaal niet. het is gewoon lelijk en het past bij niemand.

• P

Beste Annie,

Hoe een reactie verkeerd opgevat kan worden: natuurlijk is Tessa een faker, dat is toch ook de strekking van mijn vorige posting! (ik heb het toch ook juist over die tijdzones) Maar wat ik wil beweren: maak je er niet druk om, ze is al weer weg, passé! En je meent toch niet echt dat ik Tessa zou zijn? Vind ik toch een beetje een belediging hoor: als ik al de behoefte zou hebben om in de huid van een ander te kruipen, zou ik het echt wel beter doen! Maar serieus: een aantal mensen hier op de site weten dat ik een bloedhekel heb aan fakers.

Die opmerking van mij over wie Annie dan wel is, is er een met een knipoog. Dacht dat je dat wel doorhad. Wat me wel verbaast: wat doet een vrouw die niets heeft met kaal of kortgeschoren hier op deze site om zich druk te maken over ene Tessa??

En kaal of kortgeschoren kan echt prachtig zijn bij een vrouw. Vind ik dan (en velen hier met mij).

Vriendelijke groeten van

P (de enige echte)

• Annie

Ik snap niet zo veel van smileys.

Wat betreft dat ik hier ben, ik was eens aan het googlen.

Ik heb trouwens vroeger heel kort haar gehad (ben nu 47)

Ik was 13, en ik was eens met een vriendin een dag uit op de fiets. We gingen op een plek met een paar bankjes picknicken. Toen begon het te waaien, en mn fietssleutel waaide weg, over een hek met prikkeldraad heen. Ik had toen haar tot halvewege mn rug. Het zat toen ook los, geen elastiek had ik in.

Ik kroop onder het prikkeldraad heen. Dat ging goed. Toen ik terug wilde was ik wat minder voorzichtig. Het was weer een beetje aan het waaien. net toen ik er met mn hoofd onder zat, waaide mijn haar omhoog, en wikkelde het zich om het prikkeldraad heen. Ik zat met mn voorhoofd ook bijna tegen het prikkeldraad aan. Er zat een centimeter of 2-3 tussen. Mn vriendin, Angelique, probeerde het los te wikkelen, maar dat lukte niet.

Ze rende naar de dichtsbijzijnde boer toe, en toen ze terugkwamen, had de boer een schaar bij zich. Hij knipte in een paar tellen mijn lange haar dat om het prikkeldraad heen gewikkeld zat af. Dat wat afgeknipt was, bleef recht overeind staan, net zoals een kuif bij en jongen. Ik was geschrokken, en we fietsten meteen naar mijn huis toe. Daar legde Angelique het verhaal uit. Mn moeder knikte, maar vond mn haar toen niet staan, en knipte mn haar af tot het allerkortst wat een schaar kon knippen. Toen stuurde ze mij naar een kapper toe. Die had mij toen gemillimeterd naar 9 cm. Ik lag in bed. Ik kon wel janken! In een keer mn lange haar eraf! Ik bedacht wat ze er op de hogere school ervan zouden zeggen, dat ik ineens geen lang haar meer heb! Ik moest huilen. Mn hele kussen werd nat, en toen viel ik in slaap. Iedereen uit mn klas vond het geweldig staan, maar dat vond ik dus niet!

Groet,

Annie

• P

Hoi Annie,

Mooi verhaal. Moet wel indruk hebben gemaakt toen!

Heb je nu nog steeds lang haar en ben je echt niet over te halen tot een kort koppie?

Iedereen vond het toen fantastisch staan zei je; misschien nu ook.

Groetjes,

P

• Annie

Ik heb nou gelukkig weer lang haar, iets over de schouders.

Nee, niemand haalt me over, want ik vind het vreselijk, je haar naar beneden zien vallen wat je zo liefhebt. Nee, kort is niks voor mij.

• P

Intussen blijft het angstvallig rustig met de reacties over Tessa. En terecht, want deze ‘dame’ was wel iets te doorzichtig. Niet de moeite waard om je druk over te maken.

Zeg Annie, mag ik niet een keer de puntjes bij je doen? Ik knip graag en als je in de buurt woont kom ik bij je langs.

Groetjes,

P

• Annie

Als ik je kan vertrouwen dat je alleen de puntjes doet, en geen 5 cm of meer eraf haalt, dan mag het wel. Ik woon in Rooderschool (provincie Groningen), waar woon jij?

• P

Dat is nou jammer Annie: ik woon in Breda; wel erg ver weg!

Of kom je daar toevallig wel eens?

Groetjes,

P