Gewaagd kapsel?

• Fiela

Hallo allemaal.

Mijn nichtje, Lisa, wil een nieuw kapsel.

Ze heeft nu haar tot halverwege haar schouderbladen.

Maar ze wil het afknippen.

En wel tot deze look:

Tot de onderkant van haar oren 0 mm (ongeveer de haargrens 0 mm dus). Daarna oplopend tot de bovenkant van haar oren, waar het 1/2 mm moet zijn. Aan de voorkant (links en rechts) 2 lokjes tot kinlengte. Een korte, schuine pony, en bovenop heel kort in laagjes geknipt (de onderste laag komt dat net op haar oren).

Ze wil het zelf heel graag. Het is een mooi meisje en nog jong (23 jan. wordt ze 7 jaar).

Ze heeft heel lichtblond haar, bijna wit, en grote blauwe ogen. Haar gezichtsvorm is smal en iets langer dan rond.

Is het een te gewaagde look voor haar leeftijd, is het zonde van haar haar of denk je dat ze ermee gepest wordt?

Of zal het haar leuk staan, moet ze het gewoon doen en doorzetten?

Mn zus is er niet echt blij mee, dat ze het wilt.

Iemand posietieve tips? Of negatieve?

Tell me!

Lisa zal er blij mee zijn.

Groet!

Fiela

• Fiela

1/2 moet niet een halve millimeter zijn, maar 1 of 2 mm.

Sorry voor de fout.

• Marina

Begrijp ik het goed ?

Vraag jij aan een stelletje lustkappers, die hier met elkaar in “de weer zijn” om een kind van 6 jaar te laten knippen ?

Denk even goed na aub !

• Fiela

Hallo Marina

Je begrijpt het verkeerd.

Ik vraag niet of iemand het wil knippen, maar of het verstandig is om het zo te laten knippen (ze wil het zelf graag zo, maar mn zus wil eerst de posietieve en negatieve kanten weten)

Groet!

Fiela

• Marina

Alles mooi en prachtig, maar dat vraag je toch niet aan lieden die zich bezighouden zich te verlustigen op het knippen en scheren van anderen.

Als haar moeder dat niet wil, wie ben jij dat je haar “ voor de voeten gaat lopen” ? Zal je zus zeker niet in dank afnemen !

Kan me moeilijk voorstellen dat een kind van 6 zulke uitgesproken baarse sen heeft.

Ik zou me nog maar eens bedenken !

• Marina

Baarse sen…… Moet uiteraard zijn: haarwensen !!!!!

• Fiela

Hallo Marina.

Ze heeft het al eens eerder kort gehad (naar eigen wens)

En ze heeft het echt zelf gezegd (nou ja, eerder een barbie pop laten zien met het kapsel wat op de omschrijving lijkt)

Van mn zus (Lisa's moeder) mag het wel, maar als Lisa het echt wilt, en als ze de posietieve en negatieve kanten weet.

Als er te veel negatieve punten zijn, gaat ze er niet mee accoort.

En Lisa zei dat ze aan de achtekant het zelfde haar wou als ik (ik heb gemilimeterd haar, wat ik soms kaalscheer.)

Lisa is ook niet zo'n type voor lang haar, van haar moeder (mn zus dus) moet ze als ze lang haar heeft altijd een elastiekje of haarband ofzo in.

Als ik op haar pas trekt ze die dingen altijd uit haar haar.

Als mn zus Lisa dan komt ophalen doe ik ze weer in bij haar.

Kort staat haar wel leuk.

Groet!

Fiela

• Marina

Weinig of geen verstand ??

Als ik het goed begrijp ben je ook niet helemaal fris .

Een kind van 6 jaar gebruiken om aan lustkappers de gelegenheid te geven zich te uiten over opgeschoren nekje,'s .

Hoe gek kan je het maken ?

• heavenlyhair

Mag ik even vertalen?

Ik vermoed dat tante Fiela zelf een haarfetisj heeft, en graag haar nichtje met zo'n spannend kapsel zou zien. En ze zoekt argumenten om haar zus te overtuigen dat dat een goed idee is. En eerlijk gezegd: zó extreem is dat plan nu ook weer niet, toch?

Ze moet het zeker doen omdat:

* het nogal ouderwets is om voor je kinderen te beslissen hoe hun haar moet liggen

* het een cool kapsel is

* haar altijd weer groeit, en je er desnoods nog een kort koppie van kan maken

Ze mag het absoluut niet doen omdat

* ze er misschien mee gepest zal worden

* zo'n kapsel niet hoort bij een onschuldig kind

* haar tante misschien slappe knietjes krijgt

* zo'n kapsel wel regelmatig onderhoud vraagt (moeder kan maar beter een tondeuse aanschaffen)

Zo. Kan je zelf kiezen ;-)

En kijk tussendoor eens op haarminnaar.blogspot.com voor andere spannende kapsels

• Johan

Het is een kind van 6 jaar heb ik begrepen !!

Hoe verknipt moet je zijn om die te gebruiken voor je afwijking !!

Schaam jullie !!