Beste Freek,
Eigenlijk ben ik hier al lang klaar mee , maar jouw “onderzoekje” dwingt mij wel te reageren.
Hoop niet dat je in het dagelijks leven ook onderzoeker bent, want dan zou het een korte carrière worden.
Je werpt je op als een soort scheidsrechter, maar je uitspraken zijn gekleurd en vaak gewoon bezijden de waarheid.
Laten we even punt voor punt doornemen:
- Ik meng me ongevraagd in een discussie. Nou en? Dit is een discussielijst en wat doe jij hier dan?
- Ik wek de indruk dat ik het met die tante eens ben. Dat kan niet eens, want ‘die tante’ neemt helemaal geen stelling, maar legt ons slechts
een probleem voor, ter beoordeling. (namelijk of je een jong kind, dat zelf een kort kapsel wil, haar zin moet geven of indien nodig, tegen haar zelf moet beschermen
omdat ze anders misschien gepest gaat worden. Dat staat er en niet dat ze haar nichtje graag wellustig wil scheren!) Bovendien denk ik te kunnen beoordelen dat hier helemaal niets
aan de hand is, omdat Fiela en ik regelmatig mailcontact hebben. Ik kan dat toelichten, maar jij neemt, op mijn verzoek, niet de moeite om een privébericht te sturen.
Ik meende te moeten reageren omdat Marina, en later Johan, erg bevooroordeeld en ongenuanceerd reageerden in mijn ogen. In die zin nam ik het inderdaad op voor Fiela.
Nergens in mijn of haar reacties kun je vinden dat ik/zij het ‘wellustig kortknippen van kleine meisjes promoten’. Ik daag je uit: toon aan!
- Pas veel later…kwam Johan op de proppen. Onjuist: Johan had toen al gereageerd. En in zwaar beschuldigende zin. Maar jij vindt dat begrijpelijk, want ik had het 'over mezelf
uitgeroepen' (!) Dit moet jij toch eens uitleggen. In mijn eerste twee reacties heb ik duidelijk aangegeven dat ik vind dat het aan de moeder is om te beslissen hoe haar kind geknipt moet
worden (en uiteraard niet door lustkappers). Iedereen kan dit nalezen.
- Een bekende van Marina zou mijn bijdrage als ongepast hebben kunnen beschouwen…Over wie heb je het nu?
- Ik mag daar toch niet kwaad om worden. Toch wel behoorlijk geïrriteerd inmiddels.
- Ik vertaal een uitspraak van een pedofiel naar het uitmaken voor….Freek, heb je wel alles gelezen? Ik ben 2x letterlijk voor walgelijke pedofiel uitgemaakt. En dan reageer ik even
‘niet inhoudelijk, maar schimpend’. Goh, gek hè!
- Ik moet dan ook geen aanleiding geven door ongenuanceerd partij te kiezen voor een vreemd verzoek van die mevrouw…Nogmaals: ik kies geen partij en ‘die mevrouw’ heeft helemaal
geen vreemd verzoek, doch een vraag! Zie hierboven.
- Hoe zou ik het als moeder van een zeer jong kind vinden…Zeker als je in een ver verleden daar zelf schade van hebt ondervonden…Wie heeft schade ondervonden? De moeder van Lisa?
Jij? Of ikzelf? Dit lijkt op orakelen.
- Neem afstand van deze fratsen. Ja inderdaad, ik neem afstand van:
Vooringenomenheid, door dingen te willen lezen die er niet staan. Door voetstoots aan te nemen dat ‘lustkappers’ (wat een k..woord) geen weldenkende mensen kunnen zijn, maar alleen uit zijn op het bevredigen van hun lage lusten. ( Fiela werd voor gek verklaard door Marina, omdat zij hier op deze site haar vraag voorlegde).
Ik neem ook afstand van mensen die grove beledigingen/ beschuldigingen uiten zonder enig bewijs. En daarmee Fiela en mij trachten te beschadigen. Nou, ik kan wel tegen een stootje
hoor, maar als ik dezelfde Marina uitnodig om een privébericht te sturen , hoor ik niets meer. Te laf denk ik. En tja, met smerige pedofielen spreek je niet tenslotte.
En ik neem afstand van mensen die om een af andere reden zich geroepen voelen om hier rechtertje te komen spelen, maar hun huiswerk niet goed doen.
En een Z of een P, wat maakt het uit! Zitten ook vlak bij elkaar op je toetsenbord tenslotte.
Dus beste Freek, zie maar hoe je reageert, maar je zult goed uit de hoek moeten komen.
En ik reageer niet meer.
Groeten van P (van Paul en niet van Pedo)