ouderwets kapsalon

• mieke

Wat leuk Bea. En zelf ook kort ?

• Corien-haar

Hoi,

Zelf laat ik aan huis knippen. Mijn kapper knipt wel als een herenkappeer. Hij gebruikt nekpapier en een grote kapmantel.

Hij gebruiktde tondeuse over kam techniek om het haar korter te knippen. Bij een bob kapsel gebruikt hij ook vaak de tondeuse. De boblijn wordt dan langs de kam in model geknipt.

• Mieke

Ik zou zelf ook graag een bob willen Op coolbobs zie je prachtige modellen. Hij mag de vrije hand wat mij betreft maar heeft hij wel ervaring ?

Misschien wat foto,s die hij heeft geknipt ?

• Corien-haar

Hij knipt mij al 8 jaar. Ik heb diverse kapsels gehad van bob kapsels tot opgeschoren pxie kapsels.

Dit is één van zijn creaties bij mij.

• Beatrix

Hallo Mieke,

Nee hoor. Ik laat het wekelijks watergolven bij mijn vertrouwde kapster. Ik heb het vroeger wel kort gedragen en zelfs een paar keer kaal geschoren. De laatste keer zo'n 2 jaar geleden. Dat vond mijn man geen succes.

Ik hou het dus bij getoupeerd haar. Wanneer ik een man zou zijn dan zou ik het ook zo laten knippen en scheren zoals mijn man. Lekker ouderwets bloempot kapsel.

Ik kon als jong meisje al genieten van ouderwets geschoren kapsels. Tegenover mijn lagere school was een herenkapper en daar kwamen veel oudere mannen. Ik vond dat altijd wel leuk om te zien hoe ze dan geschoren werden. Dan ging ik voor het raam kijken en soms werd ik ook binnen geroepen door de kapper. Dan zat ik lekker te kijken hoe de kapper aan het scheren was.

Ook ben ik wel eens mee geweest met mijn buurjongen en zijn moeder. Kreeg hij ook zo'n opgeschoren bloempot kapsel met een korte rechte pony.

Begin jaren 70 droegen de meeste jongens het haar al langer. Maar mijn buur jongen werd regelmatig naar de kapper gestuurd door zijn moeder.

En hoe draag jij je haar ?

• mieke

Ik heb lang en vaak opgestoken !!! Nog nooit kort gehad wel vroeger dus .

Soms vlecht ik het en zeggen mensen nooit afknippen !!

• Corien-haar

Hoi mieke,

Op 25 juni vertelde jij dat je het door een thuis kapper hebt laten knippen met iets opgeschoren. Nu zegt jij dat je het lang hebt en nog nooit kort heb gehad. Wat is nu waar?

• mieke

Ik denk dat je de verkeerde hebt. Althans niet dat ik weet . Ik heb nog niet eerder gereageerd .

• René

Hoi mieke,

Hebt je al een kapsel kunnen vinden die jou aanspreekt?

Zo niet misschien kan ik je daarbij helpen.

• bert

http://www.rtvoost.nl/programma/programma.aspx?pid=629&datum=17-6-2011

Hoi Mieke.

In dit filmpje kun je het van dichtbij bekijken :-)

staan 3 of 4 stukjes van kapper kruit op.

Succes en lees graag een reactie van je hier